Vad ni än gör, börja aldrig på johnbauergymnasiet i hässleholm

Detta är en direkt uppmaning till alla unga därute som ännu inte valt gymnasie.
Jag valde själv bort samhällslinjen eftersom det enligt vissa var en
fortsättning på nionde klass, men fan.  Enligt mina egna erfarenheter
så var nian tio gånger roligare och mer lärorik än ITmedia på Johnbauer.



Jag ska inte dra upp allt. Jag ska inte det.
Jag kan klaga i timmar men jag ska inte.



Men.

Maten är generellt fruktansvärt DÅLIG, dåligt tilllagad, dåliga ingredienser
och smakar äckligt. Miljön i matsalen är otrevlig och oaptitlig.
Det är nog 200 meter att gå och är det kö får man stå utomhus i regnet
för att sedan sitta vid skitiga bord och äta dålig mat.
Den "panerade fisken" ser ut som blött bröd.




När det är tacos springer alla från lektionen till matsalen
Då tar brödet, majsen, osten och kanske såsen slut.


Rektorn skryter i lokaltidningen om att upp emot 75% av eleverna äter i matsalen. Ja vad fan ska vi annars göra??
Vi har varken råd eller tid att köpa mat varje dag.
Minst 25% av eleverna äter INTE i matsalen,
utan proppar i sig godis, kakor och läsk från caféterian istället.

Sedan skryts det om johnbauergymnasiet i hässleholms hälsoprofil.
Eleverna sitter ner 95% av sin tid i skolan, framför en skärm.
Hälsoprofil in my ass. 








Det var snack om ytterligare två inriktingar på johnbauer.
Det finns varken mat eller plats åt oss som redan går här.
HUR FAN TÄNKER NI??????????????????????????????????????????????????

...


(denna parantes är för alla de engagerade och bra lärare
som johnbauer faktiskt har några av,
den allmänt sköna attityd som kan råda på skolan
eventuella jippon som luciatåget och sånt
oändliga skratt och det fina caféet)

Men det var en ganska kort parantes.






Det är alltså Johnbauergymnasiet i Hässleholm jag snackar om.
Sök inte dit. Sök inte dit. Sök inte dit. Snälla sök inte dit
för både min och er egen skull.


Kommentarer
Postat av: Anonym

enda skälet till att dom ska starta två nya program är för att det är så få som verkar intresserade av programmen som redan finns till nästa termin, om vi har tur får vi läsa färdigt våra år på skolan, men jag tror det är lite småkris nu. har du inte hört om mr-gymnasiet i kristianstad? också en friskola, de hade inte råd att ha kvar skolan, så min kompis måste byta till en kommunal skitskola och läsa i ett år. så jäävla dåligt.

även om vi har det halvbra här på john bauer, tycker jag ändå det vore skitsynd om vi helt plötsligt måste hoppa till tekniskan och splittras för att det inte ens finns något mediaprogram.

jag förstår vad du menar melissa, men vi måste vara lite nöjda med det vi har också.

2009-03-05 @ 08:40:45
URL: http://wolferine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0