Från oss alla, till er alla: Exakt vart fan går skattepengarna?

Jag har tänkt och grubblat på dehär med demokrati
och det partipolitiskta system vi har i Sverige.
Det är sorgligt när det kvittar om S eller MP regerar, för de har blivit så identiskt lika
att vilket som än vinner så kommer samhället fortfarande vara orättvist,
rättssystemet kasst
och politikerna kommer fortsätta
att hångla med Obamas röv lite då och då.
(du Barack, vad hände med att avsluta Irak-kriget egentligen?
det är riktigt illa just nu. Fler amerikanska trupper än innan. BRA JOBBAT OBAMA,
OCH HUR GÅR DET MED DEN DÄR NYA FÖRÖDANDE BOMBEN?
FÖRRESTEN GRATTIS TILL NOBELS FREDSPRIS)


På tal om att försöka efterlikna USA.
Varför vill SverigeDemokraterna (rasister) så ihärdigt "behålla Sverige svenskt",
när Sverige inte har varit svenskt sedan Emil i Lönneberga täljde bössor?
Och var det verkligen så mycket bättre då? NÄH
Om ni nu vill stoppa invandringen
kan ni ju flytta till ett land där de inte tar emot några invandrare.

Ha - ha - ha.


På tal om förrvirring.
Vad är skatten på nu? 30-35% av lönen får vi aldrig slösa eller ens se.
Det är HELT okej med mig, som snäll, klok och generös vänstertjej 
tycker jag att skatten är asbra,
men jag vill inte att pengarna jag jobbat för ska gå till något jag hatar.


Jag läser om budgetar, miljardsatsningar, kostnader...
Olyckor kostar skattepengar. Orkaner och översvämmningar.
Polisen, vandalism, fängelse, brandkår, skolor, sjukvård, bidrag
kungahus, kulturhus, reklamfria tvkanaler, politikerna, statsskuld

ET CETERA ET CETERA ja ni fattar

men jag vill ändå veta EXAKT
vart de tusanlappar jag trots allt jobbat för varje månad går?
Hur mycket går till kyrkan? Hur mycket går till fängelsematen?
Kan jag inte få byta ut pengarna som går till det konservativa TÖNT-kungahuset,
och skicka dom till den stackars bortglömda äldrevården istället?

Hur mycket går till att sponsra USA i Afghanistan?
...


Finns det NÅGON som vet någon hemsida eller liknande, ett dokument,
en kalkyl, (nyligen uppdaterad) där denna information finns?

Snälla skriv då för jag vill verkligen veta
om det är värt att göra revolt eller inte.

Kommentarer
Postat av: Anton

Sverigedemokraterna (realister) Vill ha ett homogent kulturellt Sverige för att skapa en sammanhållning mellan invånarna.



Vid dagens invandringspolitik + mångkultur skapas det segregation vilket inte är positivt. (Olika minoriteter bor på olika ställen, exempelvis Rosengård)



Detta vill inte SD, de vill i stället strypa invandringen tills de invandrarna som redan är här får hjälp och kommer in i samhället.



Med dagens invandringspolitik öser vi istället in invandrare som vi inte kan ta hand om, vilket inte lönar sig någonstans, varken för Svenskarna,Sverige eller invandrarna.



Det är inte Rasism, Rasism är när man anser att en ras är mer värd en den andra.



2009-11-11 @ 20:49:03
Postat av: Simon Olofsson

@ Anton: Det enda "realistiska" med SD är att de skulle tvångsdeportera varenda människa som de ser som invandrare asap om det vore politiskt gångbart. De vill inte hjälpa en jävel som kan spåras till ett land där hudfärgen skiljer sig från vår. Bara för att man tar på sig en kostym och försöker se respektabel ut är man inte mindre rasist för det. Nazismen röstades också fram en gång i tiden. Dont forget.

2010-12-20 @ 14:32:55
URL: http://erosdies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0