tre cerise-rosa droppar som aldrig går bort

Rosa akrylfärg utspätt med vatten droppade ner på mitt parkettgolv för en vecka sedan
och lämnade rosa, runda ringar på golvet. jag orkade inte torka upp det då,
för jag hade så fullt upp med tavlan.

Senare på kvällen tänkte jag,
Det kan lika gärna torka helt så jag kan skrapa bort det sen, och lät det vara.
Kvällen efter var jag jättetrött och orkade inte skrapa bort färgen
Följande kväll såg mamma det och sade att jag skulle tvätta bort det.

Fyra dagar efter spillet
gick jag fram och kollade på fläcken,
läste på färgtuben att färgen fäster hårt på tyg, trä, papper osv. 
Drog slutsatsen att det skulle bli svårt att få bort fläcken.
Satte mig vid datorn. chillade.

Igår kom mamma in och tjatade om att
TVÄTTA BORT DEN FULA ROSA FÄRGFLÄCKEN MITT PÅ GOLVET
och jag sa
Jaa mamma JAG SKA!!!! ska bara skriva klart här (pekar på datorskärmen)

och nu sitter jag och tittar på fläcken.
liten är den. Fyra små runda, rosa ringar, ca 1,5 cm i diameter.
Allt som krävs är rengöringsmedel, vatten, en tvättsvamp och lite gnugg.
Men jag GÖR INTE DET?????
Det är så konstigt hur man ibland bara inte gör vissa saker.


Såå.... vad är den totala slutsatsen? hur stämmer den överens med hypotesen?
Vad har vi lärt oss? Jo, anteckna i loggboken:
Detta var det mest intetsägande blogginlägget i våra liv.
1249 tecken om en fjuttig fläck som lätt kan elimineras med lite viljekraft.
Jag har skrivit ungefär 670 inlägg i denna blogg. "ausikts.blogg.se".
rätt kasst namn när man tänker efter. ja ja

Cerise betyder körsbär på franska. fint ord.


Kommentarer
Postat av: Mamman

Fick du bort fläcken ? ;)

2010-02-11 @ 01:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0