Krävs mycket mod för att vara mig själv, vara annorlunda, men jag får så mycket skit för det.

Jag skiter i alla hjärtans dag helt utan att vara bitter, jag har bara annat att tänka på
så jag skriver om det istället,

för jag tycker det är så jävla jobbigt att ständigt tänka
VAD SKA JAG SKRIVA FÖR ATT MÄNNISKOR INTE SKA TYCKA JAG ÄR
töntig, emo, fjortis, bitch, ego, kaxig, mallig, konstig, dum, störig, märkvärdig
????????

Nu ska jag skala av mig huden och exhibitionera mina känslor och sanningar igen,
har ni problem med det?
Ungefär sedan mellanstadiet har jag haft problem med att människor tycker illa om mig.
Jag hade kunnat förändra mig, anpassa och fjäska till mig en plats i allas kompis-lista
Men jag är verkligen inte till för att behaga dessa människor
eller fylla allmänhetens krav på hur en tjej borde vara och bete sig
för att bli så omtyckt som möjligt.

Det är väldigt mycket viktigare att behålla mig själv.
Stör det er?
Jag finns inte för att vara populär, det betyder ändå ingenting
så jag är bara mitt pinsamt och oförskämt ärliga JAG.
Varken elak eller falsk mot någon, utan bara mig själv.  
Det räcker för att människor ska "ha svårt för mig".

Är det värt att behålla sin personlighet full ut
med straffet att bli diskret trakasserad och skitsnackad om? 
Ja. Som fan.

(förresten, nu snackar jag ju bara om en viss skara människor)
 Jag har många vänner, dyrabara som ädelstenar och jag träffar ofta nya
som faktiskt inte alls dömer ut mig från första stund. Det är glädjande.


Sedan finns det människor som läser min blogg i hån, hej på er.
Vissa människor är så äckliga.
Perfekta på ytan och tolererar inte någonting abnormalt, ingen konkurrens
Acnen är döljd under fyra lager makeup. Syns ändå igenom. 
PINSAMMA är egentligen just de som har mallar över hur deras vänner bör vara
De är trångsynta pappboxar och ytliga, uppblåsta, genomskinliga ballonger.
Jag är levande

och jag tänker aldrig anpassa mig för att imponera
på den stora starka mainstream-massan. 
Aldrig någonsin.
Radical at heart I am. Har du problem med det får du gärna ringa och säga
EXAKT vad fan som är problemet.
Lämna din mail-adress som kommentar så mailar jag mitt nummer
sen kan vi snacka hela natten om dina problem,
för jag har knappt några.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är verkligen bitter. Tråkigt. Du hade kunnat vara riktigt söt om du inte alltid sett så JÄVLA SUR ut, och varit ja, just det, bitter.

2010-02-14 @ 21:29:53
Postat av: amanda

Det fräcka med dig, är att du är du. Helt jävla annorlunda mot alla andra, tuff, ball och så jävla cool. Stilen, finessen, håret och sminket. BALLT och FETT :D

2010-02-14 @ 22:29:46
URL: http://armunda.blogspot.com
Postat av: Sebbiz

A ASSO SHIT VI VAR SÅÅÅ JÄVLA HIGH ASSO. omg allt bara snurra och jag baa.. omg asso sjukaste ever och jonas var HELT......



//JONTE!

2010-02-14 @ 22:58:36
Postat av: melissa

jo, som svar till anonym: jag ler inte när jag vill vara söt utan när jag är glad.

2010-02-14 @ 23:12:20
Postat av: Anonym

Men du tjänar på det. Är snart 25 och jag försöker fortfarande finna "mig själv" efter att ha haft en ungdom som gått ut på att behaga andra och smälta in.. Vik dig inte för någon!

2010-02-15 @ 10:45:00
Postat av: J



Snälla, fina Melissa! Jag vet att du är TOTALT ointresserad av idrott.. Men du kan skriva något om Charlotte Kalla?! Hon är ju så bra! ...och cool!

2010-02-15 @ 20:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0