Från ett på dagen till fyra på natten, en jättefin lördag

Jag skriver om min tokiga dag och natt igår först,
och om Alla hjärtans dag lite senare.
Låter det bra?
Bra.


Mormorsöt hade jättekalas och vi har fixat en kryssnings-resa till henne
från Lissabon till Oslo, och min familj ska följa med
så det ska bli fett.
Jag åker ner tre dagar innan dom för att hänga lite med the man of my life,
kände det var lika bra att passa på när jag ändå är där nere.

Presenten presenterades i form av en låt som jag har skrivit,
och min brorsa Timmy spelade gitarr till. Alla skrattade och mormor skrattade och grät
kanske för mina bristande sångkvalitéer, men förmodligen för att hon blev glad och rörd.
Hela dagen var skitbra. Småbarnen var så roliga
"Har du bröst?", "Varför har du en vårta i ögonbrynet?" (piercingen)
och "Hur snygg är din pojkvän?"


Middagen gjorde min mage rund som ett ägg fast ägg är ovala
och vinet gjorde mig INTE full som ett ägg men berusad som Bengt Frithiofson,
så jag for in till stan och drack lite mer på en väldigt liten men knasig förfest,
for ut på dansgolvet och hade ungefär lika roligt som jag typ alltid har det,
trots glest med folk. Det blir vad man gör det till.

Om dagen igår var en färg
hade den varit samma färg som hängbjörkarnas nyutslagna knoppar
och kvällen och natten hade varit väldigt matt marinblå, men absolut inte svart.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0