Gillar inte killar som tränar lagsport. Inte min kopp te.

Deras kroppar är helt okej,
men hela det här klassiska omklädningsrums-beteendet, grabbigheten,
det högljudda, råa. Grupptrycket och skrytandet.
Äckliga uttalanden och snuskiga anekdoter.

Jag kan se det framför mig, har sett det på film, hört historier,
hört det i korridoren vid sporthallen, utanför omklädningsrummet.

Svettiga suspensoarer och testosteronstinna grabbskratt.
Axe, handdukssnärtar och vita intersport-strumpor.
Sedan är lagsportskillar oftast så jävla mainstream rent allmänt.
Mainstream musiksmak, mainstream film och klädsmak.


Jag avskyr det. Tanken äcklar mig och har gjort sedan mellanstadiet.
10 av 12 killar i min klass var idrottskillar. Asbra människor säkert,
men ändå idrottskillar. Lagsport. Hockey, fotboll, innebandy.
Därför har jag svårt för killar som tränar lagsport.
(visst lagsport är bra för den personliga utveckligen, hälsan osv...)
men jag har en fördom (som grundar sig på väldigt många sanna faktorer)
om att såna killar skulle vara större as och/eller svin än andra.

Men det är okej,
för idrottskillar gillar inte mig heller.
Dom brukar kalla mig feministjävel
och säga att jag ser ut som en översminkad vampyr i kön till Harry's,
alternativt klämma mig på skinkan för att sedan kalla mig slyna eller något annat charmigt. 
Det är inte lönt att sparka dom då för dom
1. Skrattar dedär testosteronstinna irriterande jävla grabbskrattet
2. Slår tillbaka


Hoppas ingen blev sur nu, utan förstår istället.
DE FLESTA TJEJER GILLAR JU LAGSPORTSKILLAR!!! Jag är ett undantag.
och visst finns det fina, snälla, asbra fotbollskillar
och visst finns det sviniga datornördar som fan, men rent övergenerellt
så har jag fått intrycket av att det är så
att lagsportskillar är värst och jag har (oftast) jävligt svårt för dom.


Kommentarer
Postat av: Albert

Hejsan!

Kunde inte undgå att läsa din blogg, väldigt intressant. Det du skriver om lagsportskillar stämmer faktiskt skrämmand bra måste jag säga. Dels för att jag varit en själv i några år i mina yngre dagar, och för att jag har många kompisar som är det just nu! Ärligt talat kan jag också reta mig på dem och deras beteende,och deras sätt att behandla tejer. Själv är jag glad över att idag insett att jag verkligen inte har något gemensamt med den här sortens killar, och jag tycker du gör helt rätt att skriva det du skriver!! Keep it up!!

2010-01-06 @ 21:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0