I år firar jag 6 år som feminist utan tvekan

Den 8 Mars 2007 skrev jag, världens då coolaste och yngsta feministbloggerska,
dehär i min blogg på Lunarstorm:

"Alkohol är ett ord med arabiskt ursprung; det arabiska originalet "alghool" betyder "spöke" eller "ond ande".
Så.

Idag är det alltså Internationella Kvinnodagen,
och jag har otippat en skeptisk inställning till denna dags existens.
Det är en korkad och överskattad dag som många säger är
"en bra dag att diskutera jämställdhet",
men vad är det för jämställt med att ha EN officiell dag för kvinnor och ingen för män,
vilket är detsamma som att säga att ALLA andra dagar är männens.
Vilket det ju faktiskt är.
(män behöver ingen egen dag eftersom de inte är förtryckta i ett enda land men ändå)
Och angående alla kvinnor som våldtas, misshandlas, blir nertryckta, utnyttjade
och utsatta för dumma orättvisor pga. sitt kön,
ska vi bara ägna tanke, tid och energi åt dom EN dag om året?
DET ÄR JU JÄVLIGT KORKAT OCH DUMT.
Att det sker i snitt 9 våldtäkter om dagen i Sverige borde politikerna snacka om varje dag,
istället fick vi en egen dag, som tröst.
"Jaja, ni är väl lite förtryckta men ni har ju faktiskt en egen dag! tänk på det!"




Istället för att kastrera våldtäktsmän, kämpa emot idealen och fixa löneskillnaderna
så får vi en egen dag där vi kan snacka om hur orättvist allt är.
De övriga 364 dagarna om året ska vi hålla käften om det
annars är vi oattraktiva feministjävlar, och det vill man ju bara inte vara.
Inledningen av nyheterna i P3 i morse lät såhär:
"Fler kvinnor än någonsin misshandlas i hemmet och debatten om kärnkraftverket Forsmark fortsätter" och nästan hela nyhetsklippet bestod av snack om fildelningen.
De nämnde knappt någonting om att det är fler kvinnor än någonsin
som misshandlas i sitt eget hem. Det har tydligen inget nyhetsvärde
och politikerna låtsas som det regnar. De snackar fildelning istället.
Det är rättsligt och därmed officiellt ett värre brott att ladda ner musik på internet
än vad det är att slå sin fru medvetslös.
Åh vad jag känner mig värdefull som kvinna.
Jag kämpar hårt för att ständigt vara snygg och därmed accepterad av samhället,
samt har plågsam och obehaglig mens 20% av mitt liv i 40 år
för att sedan gå igenom den mest fasansfulla smärtan någonsin genom att föda ett barn
men är officiellt mindre värd än en nedladdad jävla låt.






På framsidan av Norra Skåne är det en spalt med rubriken "Alla kvinnors dag idag!",
och i en artikel ser jag ett fetskrivet kursivt citat: "Jag är stolt över att vara kvinna!"
Men jag fattar ingenting. Skulle en man någonsin behöva säga
"Jag är stolt över att vara man!" ?
Nej! Det är väl klart som fan att könet inte har någonting med att göra
om man bör vara stolt över sig själv eller inte?
VAD I HELVETE TÄNKER NI MED
NU ÄR JAG SÅ ARG SÅ ARG SÅ JÄVLA SKIT ARG MÅSTE SLÅ NÅGOT
FÖR ATT NI INTE FATTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Varför skulle man INTE vara stolt över att vara kvinna?
Varför skulle män vara mer stolta än kvinnor? Varför? Varför? VARFÖR!???!???!!!
Jag fattar inte, det slår slint i min skalle. Myrornas krig, jag fattar ingenting. ERROR.
Game Over. Dom säger GE UPP MELISSA! men jag fattar inte.

Eller jag fattar. DET ÄR NI SOM INTE FATTAR felet med hela grejen.
Det 23:e paret kromosomer i cellkärnan säger vilket kön man får.
Antingen blir det X Y och då får man en snopp.
eller så blir det X X och då får man en mutta, mus, fisse eller vad fan det officiella namnet är.
Det är ingenting annat än slumpen som avgör vilket kön man får,
så varför skulle det ena vara mer stolthetsingivande än det andra?



"MEN SLUTA GNÄLLA FEMINISTJÄVEL DET ÄR JU JÄMSTÄLLT!!!!!"
säger dom som en idiotförklaring och vänder ryggen emot mig
utan att lyssna på mina hundratals motargument.


Det kommer att ta 80 år tills det är jämställt mellan manliga och kvinnliga
företagschefer, om vi fortsätter i denna takt.
Och ska vi skämmas för att vi inte anses vara lika smarta som män
trots att vi har högre snittbetyg?
För att damfotbollsspelarna tjänar en bråkdel av vad herrarna tjänar?
För att män får bättre löneavtal? Ska vi skämmas för att fula kvinnor inte får jobba i TV?
Är det synd om oss för att vi blir mer värda om vi plastikopererar oss
eftersom vi absolut inte duger som vi är?
Det är inte bara synd om oss. Det är skandal och ett pinsamt bevis
på hur korkad människan är i "moderna" Sverige på 2000-talet.


Är det den våldtagna kvinnan eller våldtäktsmannen som ska skämmas efter en våldtäkt?
Det är kvinnan som gör det.
och vi anses generellt inte lika bra lämpade för att göra karriär som män
eftersom vi kanske blir gravida och måste vara mammalediga.
Betraffade för förmågan att föda barn så att jorden kan gå runt.
Är den dendär jävla gud som ligger bakom alla orättvisor nu igen
eller har satan ett finger med i spelet
eller är människan verkligen såhär dum i huvudet helt av sig själv?
Slopa hela denna jävla kvinnodagen istället. Vi behöver inte EN dag.
EN dag gör ingen skillnad. En dag befriar inte kvinnorna i Afghanistan
eller krossar det sexuella utnyttjandet av kvinnor i hela världen.
Och var inte stolt över att vara varken kvinna eller man.
Var stolt över att du är den du är istället för könet har verkligen ingen betydelse.



Åh jag är så feminist.
En elektriskt vibrerande brinnande passionerad och förbannad feminist.
Och precis som att alla män inte är svin så är inte alla feminister manshatare.
Feminister är realister.
De fattar att det inte är jämställt och kämpar,
diskuterar och propagerar för att de ska bli det.
De påpekar det uppenbara och nöjer sig inte tyst
med kvinnliga poliser och en drink i baren,
för det finns fortfarande så otroligt många sätt kvinnor behandlas orättvist på,
och män också för den delen och det är precis lika fel men face it,
män blir bemötta med större respekt och bättre förutsättningar i hela samhället.
Så bara slopa hela denna jävla "kvinnodagen" och gör Sverige jämställt på riktigt istället
helst inom loppet av 80 år, för jag vill vara där när det händer,
klippa det röda bandet på invigningen till Världens Mest Jämställda Land,
och då ska jag vara glad och nöjd och ALDRIG klaga igen..."

(Jag har redigerat språkfel lite och ändrat, men det är ändå samma inlägg.
Det fick 174 unika läsare, men jag var mer outstanding då.)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gripande

2010-06-29 @ 12:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0