Mitt hjärta bara brast i tusen krossade festivalbitar

Nyheten slog mig som en tsunami av besvikelse:
Hultsfredsfestivalen är död.
Hultsfredsfestivalen är död.

Jag grät lite i hjärtat när jag fattade att Jonte inte skojade igår när han sade det
och jag grät lite på riktigt i bussen när jag läste det i Metro
och tårarna sved när jag såg det på nyheterna
och jag storbölade när jag läste mejlet från arrengörerna.
Mitt hjärta bara brast i tusen krossade festivalbitar.



"Men gud vilken känslig människa asså"
MEN nej 
för jag minns inte sist jag grät. Jag gråter sällan av sorg utan snarare glädje
eller besvikelse. I detta fall det sistnämnda. 
Ändå är inte jag en av de "drabbade" med festivalbiljett, jag skulle ändå inte dit. 
Jag har redan varit där två gånger. Jag har inte förlorat en festivalvistelse
men hela Sverige har förlorat en nöjesepok, en festivalklassiker, ett original.
Och det är något väldigt speciellt med original.

Hultsfredsfestivalens död påminner mig om att tiden går och att allt dör.
Presidenter och artister och trender och festivaler och du och jag.
Allt faller. Förr eller senare faller allt. /Jonas Gardell


Här är bilder från mitt Hultsfred 2008 och 2009, för bilder dör aldrig.
Om inte hårddisken kraschar.
Kärlek är detta, om någon undrar vad kärlek är.



2008














2009







Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så sorgligt och jobbigt då jag har köpt en biljett. Men jag får väl rama in den som en utav de sista som finns kvar

2010-07-01 @ 09:15:04
Postat av: Anonym

Det här är så otroligt sorgligt och hemskt. Aningen jobbigt också egtersom jag är en av dem som går miste om en festivalupplevelse. Får väl rama in den som en utav de sista biljetterna som finns kvar

2010-07-01 @ 09:17:01
Postat av: Markdagny

Your site is very good. Thank you for the opportunity to sign your guest book.

2011-03-18 @ 10:06:40
URL: http://markdagny.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0