en flykt från en klyscha

Rummet är tyst och natten är svart
Jag vill någonstans men jag vet inte vart
Shanghai, USA eller Indien?
Ute susar vinden igen.

Dagarna passerar i lätt slentrian
banala rutiner, jag börjar bli van
det blir lätt så när tiden går
Jag har inte varit kär på över ett år.

Ett aktivt val, principiellt beslut
För allting som börjar tar likt fan alltid slut
Lusten finns där, står nästan i brand
och jag drömmer ofta men bara ibland

Blir fäst vid folk men till vilken nytta?
Två månader på Öland, snart ska jag flytta
Hopp om kärlek är som hopp om politiken
för man blir fan alltid bara besviken.

Det är svårt att skriva koncist och konkret
när jag flummar iväg om något jag själv inte vet
Natten är svart och rummet är kallt
kanske lika bra att skita i allt.

Kommentarer
Postat av: ...

jag tycker om dig!

2010-10-23 @ 11:44:12
Postat av: Aneurysm

du är så jävla bäst! Vi måste ses snart igen (och vara allmänt snygga, med alkohol i blodet. Musiken pulserande i takt med våra sprängfyllda hjärtan) /Johanna

2010-10-23 @ 23:22:10
Postat av: Aneurysm

du är så jävla bäst! Vi måste ses snart igen (och vara allmänt snygga, med alkohol i blodet. Musiken pulserande i takt med våra sprängfyllda hjärtan) /Johanna

2010-10-23 @ 23:23:26
Postat av: Aneurysm

du är så jävla bäst! Vi måste ses snart igen (och vara allmänt snygga, med alkohol i blodet. Musiken pulserande i takt med våra sprängfyllda hjärtan) /Johanna

2010-10-23 @ 23:24:29
Postat av: Aneurysm

min tele flippade uppenbarligen he he

2010-10-23 @ 23:27:36
Postat av: Sveningelin

Great site, keep up the great work

2011-03-22 @ 12:28:05
URL: http://sveningelin.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0