Ung, social kvinna som gillar skogspromenader lite halvt söker internet.

I fyra dagar har jag varit utan internet och hade aldrig kunnat ana konsekvenserna av detta.
Eller jo det hade jag såklart men facit är ändå intressant, dock oroväckande.
Dag 1 började jag måla en tavla och lyssna på klassisk musik.
Dag 2 läste jag två kvällstidningar och ett månadsmagasin,
rad för rad och även mellan raderna.
Dag 3 lagade jag, för mig avancerad middag och fortsatte med tavlan
samt lyssnade på Where is my mind? med Pixies på repeat i två timmar.
Dag 4 satte jag mig i datorsalen i skolan och skrev ett blogginlägg.

Jag är funktionshindrad.
Kan inte kolla uppgifter, till exempel googla på Tellus för att måla av alla länder.
Att gå till biblioteket och låna en Världsatlas är ju bara såå 80-tal.

Jag kan inte heller streama youtubeklipp och kolla andras bloggar,
så jag är fullkomligt utesluten från omvärldens livsnödvändiga nöjesuppdatering.

Jag har inte kunnat göra de obligatoriska skoluppgifter vi blivit givna,
då dessa kräver konstant googling och wikipediande.
(vilket leder till: Underkänt i kursen->ingen examen->ingen framtid)

Jag kan inte svara på viktiga och/eller oviktiga mail.
Jag kan inte lyssna på obegränsat med musik på Spotify.

Om jag ska veta vad som händer i vänners och familjens liv måste jag ringa dom,
och ärligt talat - vem fan ringer folk för en kort lägesuppdatering nuförtiden?
Därför är jag även socialt isolerad från kontakt med människor där hemma.





Funderar på att köpa en sån där dongel-grej 
eller lägga in mig själv på rehabilitering för mitt uppenbart extrema internetberoende.



Kommentarer
Postat av: jonnie

Synd att människan här blivit så jävla tragisk

2010-10-16 @ 11:56:02
URL: http://jonnatalarut.blogg.se/
Postat av: jonnie

Synd att människan här blivit så jävla tragisk

2010-10-16 @ 11:57:22
URL: http://jonnatalarut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0