Jag har eventuellt 300 fängelsestraff att vänta

Under dagens enda men långa lektion i Journalistikens Grunder
lärde jag mig precis lagom mycket om lagar och spelregler inom journalistiken
för att inse att jag kan åtalas för över 300 fall av förtal mot olika människor
som jag på olika sätt diskriminerat, hotat, angett i ett negativt laddat sammanhang
och så vidare och så vidare.
Det krävs bara att någon anmäler mig. 

Det är lätt hänt efter tre år med en åsiktsblogg.


Men som min korridorsgranne Dennis säger;
"Tricket med att hota någon, är att hota dom så gruvligt att dom inte vågar polisanmäla."


Kommentarer
Postat av: Bosse

Tur då att vi inte har en vänsteregering som åsiktsregistrerar oss...

Borde du inte vara liberal liksom...

2010-09-13 @ 21:31:33
Postat av: Jona

haha, bra bosse <3

2010-09-13 @ 22:30:18
URL: http://jonnatalarut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0