Den hungriga musiklyssnaren

Det finns tre typer av musiklyssnare:

Den trogna konservativa
som bestämt sig för att dyrka en viss genre och anser att allt annat suger.
T ex: JAG ÄLSKAR HÅRDROCK!!! ALLT SOM INTE ÄR HÅRDROCK ÄR KASST!!!
Byt ut hårdrock mot valfri genre och se om du passar in på "den trogna konservativa musiklyssnaren".


Sen har vi Radiodiggaren
som gillar det som radion spelar. Allt från Bruno Mars till Lady Gaga.
Den personen sjunger med i alla hits utan att reflektera kring hur bra låten egentligen är.
Allt som krävs är en kitchig refräng och Radiodiggaren gillar.  

Sist men inte minst har vi Den Hungriga musiklyssnaren.
Den personen gillar mycket av varje men ratar likväl en hel del.
När Den Hungriga hör en ny bra låt blir den besatt, för att sedan lyssna sig riktigt less.
Sedan letar den upp nästa offer för sitt musikmissbruk.
Musiksmaken är dessutom bredare än ekvatorn.
Den kategorin tillhör jag. 

Därför innehåller min playlist på Spotify i nuläget 1542 sjukt grymma låtar av alla dess genrer
och från alla dess tider. Jag utesluter ingenting.
Här är den: I Love Music by Salongsberusad




Självklart finns det subkategorier bland musiklyssnarna,
så det är inte lönt att ni kommenterar "Men hallååå jag är inget av det du skrev"
bara för att vara märkvärdiga.
Lyssna igenom min playlist istället. Det tar bara 4 dagar om ni lyssnar dygnet runt.


Kommentarer
Postat av: DeaZ

Fan va sant Melissa

2011-08-09 @ 18:56:53
Postat av: Kristin

Tack för listan! Har ägnat eftermiddagen åt att lyssna igenom låtarna, kända som okända sedan tidigare, sitter alltid fint med ny musik! Och måste tacka för att du fick upp mina ögon för The Distillers, varför har de inte funnits i mitt liv tidigare?! Tack så mkt.

2011-08-11 @ 19:28:46
URL: http://sweetstickysky.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0