Mamas for president

Det enklaste och bästa sättet att förvandla denna fasansfulla värld
till en fantastisk utopi, vore att låta enbart mammor styra och bestämma.

Mammor hade låtit barn vara just barn och inte soldater eller handelsvaror.
De hade aldrig låtit atomvapen kraftfulla nog att spränga hela världen existera,
för om det blir kärnvapenkrig missar de kanske fredagsmyset
samt att mammor vet att det är fel att döda oskyldiga.

Mammor hade gjort allt i sin makt för att rädda Afrika från fattigdom, svält och HIV,
istället för att predika att kondomer är synd (hej påven).
Mammor hade tagit våldtäkter på allvar och börjat i rätt ände av jämställdhetsdebatten.
Om enbart mammor hade makten i Mellanöstern så hade ingen någonsin stenats.
Mammor hade kommit på bättre lösningar än tortyr.

De flesta mammor vet att problem inte går att lösas med våld
och att kärlek är viktigare än makt.

Mammor hade styrt världen så jävla mycket bättre
än alla giriga gubbar i alla riksdagar som finns,
om de bara fick lite uppmuntran och en ärlig chans.
Jordens befolkning hade såklart blivit tjurig och ställt sig på tvären
men i slutänden insett att det är för deras eget bästa.




Åh snälla älskade mamma, uppfostra jorden som du uppfostrade mig
för då kommer allt bli så bra.


Kommentarer
Postat av: mamma

Är så stolt över min intelligenta lilla tös ;) <3 <3 <3

Älskar dig massor !

2011-02-01 @ 20:35:00
Postat av: Dad

Dads can be peaceful too!! :)

2011-02-01 @ 23:12:40
Postat av: Kastaom

Sarah Palin har fem barn :)

2011-02-01 @ 23:58:34
URL: http://kastaom.blogg.se/
Postat av: Anonym

hade mammor gjort det så hade de inte varit mammor längre och då hade de senare blivit precis som de giriga gubbarna, tyvärr

2011-02-02 @ 15:52:08
Postat av: joseful

jag kommer idag?!?!!! fast fattar mig inte på sj...... ringer när jag är påväg, åker typ 8 från hlm om det är okejjjj? :) min nalle är död så svara gärna på min blaag eller nåt :) big love

2011-02-04 @ 09:39:48
Postat av: Linda

Du är underbar

2011-02-06 @ 01:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0