Hässleholm är inte längre min stad

ÄR JAG HÄKTAD???? ÄR JAG HÄKTAD????? vrålade han
med sönderblekt hår och råttfärgad utväxt, bakåtkammat med flott.
Han hade stor publik där han låg, pressad mot kullersten.
En lönnfet och en jättefet ordningsvakt låg över honom,
och en tredje stod och tog polisgrepp på en alban som svor på albanska.
 
Klockan var 03.00 natten mellan fredag och lördag.
Stängningstid för Harrys i Hässleholm.
Harrys är det enda utestället för människor under 30 i Hässleholm,
vilket är ironiskt på flera olika sätt. Den staden är speciell.
Jag trodde att ljusblå Canada Goose-jackor inte längre ger statuspoäng,
och att man inte skriker BÖGJÄVEL till ovänner efter att man fyllt 13,
men i Hässleholm är dessa tydligen vanligt förekommande fenomen.  

Jag mötte ett femtiotal bekanta ögon utanför Harrys den natten.
Tre hälsade på mig, en stannade för att vara trevlig och prata,
men hans sällskap som vi kan kalla Alicia (för det heter hon), 
gav mig en snabb blick och gick iväg med det iskalla ljudet av högklackat mot asfalt. 
Robin sprang efter. 

En kille som har flickvän sedan flera år tillbaka 
frågade om jag ville följa med honom hem och sova,
sedan blinkade han åt mig med ena ögat.
Kan ni fatta det? HAN BLINKADE MED ENA ÖGAT!!!!!
Jag spydde galla på hans Pumaskor.




Tanken var att jag skulle stå utanför Harrys i Hässleholm
precis vid stängningsdags, för att utbyta lite uppdateringar och nostalgi
med gamla vänner och bekanta som jag kännt i åratal.
Men jag kunde bara stå där ensam i den kalla natten
och skratta åt dom.


Sedan gick jag tillbaks Johanna Dahlén, en riktig kompis.

Kommentarer
Postat av: Johanna

ja asså hela hässleholm är efterblivet!



Och du världen bästa tjej melissa.

Det är bra att du tar steget härifrån.

Någon måste göra det.



Du är en riktig kompis, och du vet jag skulle göra typ jäfligt mycket för dig. Jämt.



/en riktig kompis ;)

2011-02-20 @ 21:18:08
Postat av: jonas

Hahaha :D åh så skoj, Hässleholm är fortfarande min stad :)

2011-02-21 @ 20:25:28
URL: http://jonasfriberg.blogg.se/
Postat av: elloo

hahahahahahha kan se det framför mig.. vem va de som låg mot kullerstenarna? Hässleholm e inte min stad heller.

2011-02-22 @ 18:57:59
Postat av: Melissa

Jag vet vem han är men känner inte honom, du vet nog vem han är. Han har "dejtat" Linnea Strömberg.

2011-02-22 @ 22:30:29
Postat av: Melissa

Haha, den beskrivningen sade inte så mycket. Han har ett vanligt namn tror jag men ett speciellt smeknamn. Kan tänka mig att han kommer från Vinslöv och har spelat hockey, solar jättemycket solarie och gillar rosa lacoste pikétröjor. Något sånt

2011-02-22 @ 22:33:19
Postat av: Ellen

haha hmm vet ej vem han är, men på din beskrivning så låter han inte alltför gosig. Linnea Strömberg...? Så tråkigt att jag inte kunde komma på din o Annettes fest. Jag åker om en vecka förresten. Om du kommer till USA så får du ta en runda till Washington o hälsa på :D

2011-02-27 @ 16:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0