det är sjukt tråkigt och jobbigt att raka benen.

Män har hårigare ben än kvinnor,
ändå förväntas kvinnor att raka sina.
Det är så orättvist.




Tror jag ska ge fan i att stå på ett ben i duschen varannan vecka,
för det gör mig helt yr och illamående att stå i den positionen
medan jag försöker raka det ben jag balanserar mot den hala duschväggen
utan att trilla och slå ihjäl mig.
Och samtidigt försöka hitta ett sätt att andas under vattenstrålen.  

Hur gör alla andra tjejer när de rakar benen?
Är det bara jag som får lite ångest varje gång jag ska raka benen
eftersom att jag tycker att det är så fruktansvärt TRÅKIGT och jobbigt?
Efter duschen kommer jag ut helt andfådd med smärta i nacken och ryggen.


Men jag har jättehåriga ben, liksom riktigt mörkt. Inte blonda fjun som vissa tjejer har.  
Mina ben är lika håriga som en man med ganska håriga ben,
så det känns som att jag MÅSTE raka dom
annars blir jag utstött från den sociala kretsen
eftersom jag är en äcklig hårig kvinna.

Folk kommer spy när de ser mina ben,
för folk har inte sett kvinnor mer håriga ben
trots att nästan ALLA kvinnor egentligen har håriga ben.

Bara det att de rakar benen, hur jobbigt och tråkigt det än är. 
Eller vaxar dem. Vilket är dyrt och gör svinigt jävla kuk-ont.




Usch fy.
Nä nä, bara att leta rätt på en hyvel, ställa sig i duschen och hålla andan i 20 minuter.
Ja, när man har så håriga ben som mig så tar det 20 minuter att raka dem.
20 minuter av outhärdlig tristess, pina och andnöd.

Men det är det väl värt, för sen har jag lena ben i hela 2 timmar!





Kommentarer
Postat av: Anonym

Och sedan kommer det en kille som rakar benen då han tycker det ser bättre ut som blir bögförklarad. Nä, hela frågan med benrakning är underlig.

2011-07-30 @ 14:14:46
Postat av: DeaZ

sitt ner i duschen? epilator? :D

2011-07-30 @ 15:58:13
Postat av: Simone

Nog för det är ruskigt tråkigt att raka benen men om du gör det en gång i veckan i stället så tar det väl inte lika lång tid att raka dem? Prova att sitta ner i duschen istället. Mycket enklare :)

2011-07-30 @ 17:50:43
URL: http://ajamnemo.blogg.se/
Postat av: Bam

Skönt att du får råd om hur du ska raka benen lättare/snabbare när det bästa rådet är : SKIT I DET OM DU INTE KÄNNER FÖR DET!

2011-08-02 @ 15:35:07
URL: http://bamsbox.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0