Min kreativitet är oberoende

Efter att ha sammanställt min läsarkrets
inser jag att att cirka 10% består av mormor, farmor, mamma, dad,
syskon, mammas jobbarkompisar, vänners föräldrar och dylikt. 

Detta faktum borde kanske hindra mig från att skriva vissa saker.
Exempelvis saker med sexuell anknytning eller politiskt radikala inlägg.
Det borde kanske hindra mig från att använda fula ord och snuskiga formuleringar.
Men icke.

Ty fattig äro den vars njutningar är beroende av andras godkännande.
Och fattig vore jag om mitt skrivande skulle anpassas
efter rädslan att mista respekt.

Om just Du passar in på ovannämnda 10%, och inte gillar det jag skriver,
Vänligen läs då inte.

Till er andra - Vi ses snart igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0