Kroatien del ett.

Under väntan på mitt bagage på flygplatsen var jag så nervös att jag darrade.
Nervös över att i ett främmande land få träffa min älskade älskling igen
efter tre veckors saknad.

Det första han gjorde när jag kom ut var att kyssa mig och säga
- Vi måste skynda oss! Vi ska in till Split för det är gayparad! Vill du se det?
Så vi for in till Split City och jag hade varit nervös i onödan.



Vi hittade ingen gayparad, så vi promenerade runt i Split och hittade andra saker.
Bland annat ett mysigt fik där vi drack kava, eller kaffe som man kallar det på svenska.

Sedan körde vi hemåt, mot Drazens mormor och morfars hus i Zadar
med några bedårande stopp på vägen. 
Jag hade aldrig tidigare sett en liknande miljö så det kändes som ett exotiskt äventyr.




Sedan åkte vi till en hemlig lagun och badade tills vi blev attackerade av getingar.
På vägen tillbaka till bilen råkade jag trampa på en död orm.
Det var synd att jag lämnade kameran i bilen.

Flykten från getingar gjorde oss hungriga, så vi stannade och åt.






Nästa stopp blev en hög bro med enastående utsikt.
På det hittade vi en stig ner så vi kunde svalka våra svettiga ryggar intill bron.







Illustrationerna är bara små delar första dagen.
Jag vet att ni vill se och höra om mitt Siesta också,
men jag måste berätta om Kroatien först, medan det är helt färskt i minnet.

To be continued...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0