Jag är feminist. Inte trög.

Ännu ett vanligt motargument jag brukar få från de ynkliga små antifeministerna
angående min egen mycket storartade feministiska läggning:
"Tjejer och killar ÄR olika!!! DET ÄR BARA ATT ACCEPTERA OCH SLUTA KLAGA"
Sedan radar de upp alla självklara skillnader mellan kvinnor och män.
Som om jag råkat missa det uppenbara faktum att män oftast är lite större än kvinnor.

Hallå. Jag är feminist. Inte trög.

Tjejer och killar är, väldigt generellt sett, lite olika på några vis.
Något annat har jag aldrig påstått.
Att kvinnor och män behandlas olika utifrån fördomar är däremot så jävla fel.
För det finns väldigt många tjejer och killar som inte ingår i den generella normen.
Ingen borde behandlas sämre eller bättre beroende av vilket kön de råkat födas med.
För så är det idag och det är bara så jävla orättvist.


Sedan om olikheterna är ett resultat av samhället, media eller evolutionen
är en diskussion för sig.
Likaså om särbehandlingen är en förtjänst eller en fet otjänst.

Kan vi snacka feminism nu? Eller vill ni fortsätta idiotförklara mig?
För det är ju en ganska enkel lösning för att slippa argumentera på riktigt.


Kommentarer
Postat av: Johannes

Jag är "anti vissa feminister(s åsikter)". Däremot är det för mig uppenbart att kvinnor ska behandlas utan NÅGRA som helst fördomar, utan att ses som objekt och självfallet ha samma rättigheter och lika löner (för samma jobb). Allt annat är fel och otroligt fåfängt.



Så jag ställer mig stolt mitt mellan en del feminister och en hel del anti-feminister, vad nu det placerar mig som en.

2011-11-11 @ 18:20:43
URL: http://johanneslang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0