Skaffa dig lite fiffi för fasen




Visst är Fiffi sådär trevligt känslig,
men jag har aldrig varit med om en tjej som skyddar sitt skrev i ett slagsmål.
Fiffi sitter så bra lite lagom skyddad från omvärldens hårda slag.
Stackars killar som har sitt kön hängandes så långt utanför kroppen.
Det är väl en nackdel dom får ta efter att ha förtryckt kvinnor i 2000 år + tilläggstid.

Och ja, jag kallar den för Fiffi. Eller Fiona om jag är på det humöret.
Vagina låter så allmänt och torrt (hehe), och Fitta låter sexullt. Fiffi vill faktiskt inte alltid vara sexuell!

Det officiella smeknamnet "Snippa" är det dummaste smeknamnet någonsin.
Ordet Snippa kom nämligen hundratals år efter originalordet "Snopp".
Snippan ska alltså vara tjejers motsvarighet till killarnas snopp. Det tycker jag är orättvist.
Nämen om vi tar det officiella smeknamnet på killarnas kön och förtjejligar det, 
så får dom ju ett eget smeknamn! Jaaaaaa vilken bra idé!
Not.

Jag tycker det vore bättre om vi tjejer tar ordet Fiffi,
gör det till vårat eget till den grad att ordet Snopp låter riktigt slakt (hehe),
sedan kan någon jämställdhetskommitté sitta och försöka anpassa ordet Snopp så det låter mer som Fiffi.
Typ Sniffi. Så har killarna en motsvarighet till vår Fiffi, istället för tvärtom.
Jaaaaaaa vilken bra idé!


...


Kuriosa:
När jag var liten kallade mina föräldrar den för Pipi (pee-pee), eftersom jag är halvt amerikan.
De tyckte nog att det var ett internationellt och bra namn.
Dock blev det problematiskt när jag började leka med svenska kompisar
och blandade ihop Pippi (Långstrump) med pee-pee. Övrig kommentar om det avstås.


Kommentarer
Postat av: DeaZ

riktiga män lär sig skydda denna kroppsdel genom att gömma den :O true story

2011-10-05 @ 16:25:34
Postat av: ellen

min mamma kallar den mellan o ibland pyttan :P

2011-10-08 @ 13:55:17
Postat av: h

Känns helt klart som att det är av relevans idag. Det samma gäller herr gårman och fru gårman. Inför man såna vägskyltar försvinner förtrycket.

Eller va? Gör om, gör rätt mänskligheten.

2011-10-10 @ 01:26:08
Postat av: bella

hej melissa. jag älskar din blogg. nästan så att jag älskar dig. tihihih. Hejdå.

2011-10-10 @ 19:14:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0