Det moderna förtrycket som kallas konst

Vet ni vad som är uttjatat och passé?
Bilder på magra, nakna tjejer i "konstnärliga fotografin". A.k.a hipsterkonst. 

Fenomenet är ett modernt kvinnoförtryck, spritt genom tumblr-blogg-viärsåindie-kulturen.
Allmänheten reagerar inte alls eftersom det anses vara nyskapande, cool konst. 
Ni ser inte kvinnoförtrycket två decimeter framför era näsor,
eftersom ni inte fattar att det är just det. Och för att ni är så vana.

Det är bara så jävla konservativt och bakåtsträvande.
Och helt befriat från djupare reflektioner. Ingen verkar förstå hur destruktivt det är. 

Det anses konstnärligt med undernärda, nakna unga tjejer
som röker i motljus på en fönsterkarm.
Utstickande höftben och malplacerade lår har tagit över internet.
Med rätt ljus och kamera blir det accepterad och uppskattad konst.
Det är exakt samma extremt förtryckande objektifiering av kvinnor
som har funnits i hundratals år.
Och ett bevis på att jämställdheten är långt åt helvete ifrån oss även 2012.

Det är inte coolt. Det är inte hippt. Det är ofräscht, uttjatat och jävligt intelligensbefriat.



 
Varför har hon inga kläder och ingen hjälm? What the fuck?
Var fan är alla nakna män?


Varenda konstinriktad blogg jag hittar är fullproppad med såna här bilder.
Män värderas efter sina handlingar. Kvinnor efter sina kroppar.
Även i modern fotokonst. I synnerhet i modern fotokonst. 
Och det är fan varken coolt eller vackert.




Edit:
Efter klagomål och surheter vill jag konstatera ett faktum.  
Jag anklagar absolut inte er som gillar ovannämnda bilder för att vara dåliga människor.
Så jag ber om ursäkt för att ni tagit illa upp.
Ni behöver däremot inte be om ursäkt för att jag tagit illa upp av era åsikter.
För det gör jag inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0