Vackrast i universum

Inatt var jag ute på Kalmars mest populära ställe en lördagsnatt.
Toalettkön bestod av ett dussin tjejer med skal av fotomodellskvalité.
De hade looks som får folk att vända sig efter dem och de var extremt välklädda.  
Imponerande hållning och långt, fylligt hår. De fyllde på sitt läppglans och puder
i en trång hop framför spegeln.
Någon hade även med sig en miniflaska hårspray i handväskan.

Då kom en liten blek tjej med dålig hållning och med ett skal fritt från fotomodellspotential
ut från toalettkön. Ingen tittade på henne. Utom jag.

Jag tänkte att denna tjej är vackrare än alla andra i hela toakön.
På hela utestället. I hela staden.
Denna tjej är vackrast i universum. För någon.

Tanken gjorde mig glad. Det betyder även jag är vackrast i universum för någon.
Alla är vackrast i universum.
För någon.



Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det var vackert skrivet!

2012-04-22 @ 21:46:55
URL: http://livetijasminesogon.blogspot.se
Postat av: Realist

good stuff

2012-04-23 @ 09:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0