fortfararande fast i SCUM-manifestet

Det i SCUM-manifestet som fascinerade mig mest
är Solanas tanke att Y-kromosomen är en inkomplett X-kromosom.
Att mannen enbart är en missbildad version av kvinnan.
Därför tar han ut all sin skam över sin undermedvetna underlägsenhet
genom att brutalt förtrycka, våldta och mörda kvinnor i tusentals år.
På så vis känner han sig maktfull och stark.
På så vis tror kvinnan att hon är sämre,
när det i själva verket är mannen som bara är ett avskum.
 
Riktigt så är det ju inte, förstår både du och jag att jag inte tycker.
Men jag gillar Solanas sätt att tänka utanför det som vi blivit lärda att tro.
För jag kan fan inte hitta någon mer logisk förklaring
till att så många män förtrycker, våldtar och mördar kvinnor, barn och andra män.
Varför är de så besatta av makt, de förbannade avskummen?
 
 

Kommentarer
Postat av: Karl

Tja!

"För jag kan fan inte hitta någon mer logisk förklaring
till att så många män förtrycker, våldtar och mördar kvinnor, barn och andra män.
Varför är de så besatta av makt, de förbannade avskummen?"

Tycker dock det är lite samma sak som att påstå att alla invandrare är skurkar. De män som mördar och våldtar är knappast en majoritet. Det är tyvärr dock sorgligt att se att det här även existerar i djurvärlden.

2012-08-11 @ 18:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0