påminnelse om att ni fan måste skärpa er

Hej!
Jag ska bara påminna alla om att jag är en människa,
lika mycket om alla andra är människor.
Det känns som att jag måste förtydliga det minst en gång om dagen.
Jag särbehandlas och objektifieras nämligen på grund av mitt könsorgan.

Jag är väldigt trött på det. 
Jag är trött på alla som glömmer att folk utan penis inte är ett sidoprojekt i samhället.
Vi är ingen grupp. Vi är inte ett objekt.
Vi är inte en kultur och vi är inte avvikande från någon slags norm.

Hur ska jag någonsin kunna klättra upp och ställa mig på samma nivå
som de som nu råkar ha en penis, eller "män" som de även kallas?
Det är svårt att klättra upp på era höga hästar när ni sparkar ner mig gång på gång.
Känns som att det enda rätta är att knuffa ner er.
 
Sluta utgå från att vi med vagina är en genre.
Jag är så jävla trött på detta könsapartheid som är värre 2012 än någonsin.
Jag är trött på att inte bli respekterad som en jämlik människa av män.
Fuck off.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0