Ett inlägg om att jag älskar mig själv

Okej, jag kan inte låta bli att uppdatera en gång till idag.
För igår hatade jag allt med mig själv. Idag älskar jag allt med mig själv.
Livet alltså.

Ni som inte vill läsa om att jag älskar mig själv,
kan gå in på http://kroppsbild.wordpress.com.
Där finns det massor av människor som hatar sig själva.


Ikväll älskar jag alla mina brister.
Externa skavanker och interna tvister.

Älskar min mage som aldrig slutar puta
och jag älskar min nacke som aldrig slutar luta.
Älskar mitt bekräftelsebehov och min skrikiga röst,
min platta rumpa och assymetriska bröst.

Älskar min långa näsa som är sned,
älskar att vara liten som en tesked.
Älskar min förmåga att förlora alla strider
och så har jag svårt att passa tider.

Älskar min vardagsångest som gör att hjärtat bankar
och min runda panna, för bakom den bor mina tankar.


Jag älskar mig själv, allt jag är och allt jag inte är.
Perfekt, till exempel.


Vilka brister älskar du hos dig själv?
(plötsligt blev detta som en övning på ett konfirmationsläger, men skit i det)


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Väldigt bra inlägg tycker jag!



Jag älskar att mitt hår alltid ser ut som ett morgonruffs oavsett om jag försökt fixa det eller inte.

Jag älskar att jag har små fötter och inte kan hitta skor som passar i Sverige, om jag inte går till barnavdelningen!

Jag älskar att jag har en lite för spetsig näsa.

Älskar att jag får finnar.

Jag älskar att jag pratar alldeles för mycket och för snabbt.

Jag älskar att jag inte kan ljuga eller spela oskyldig.

Jag lär mig att älska mig själv. Även om det under en tid inte varit akteullt att älska mig.

Men nu börjar jag lära mig sakta men säkert :)

2012-05-31 @ 16:06:56
URL: http://livetijasminesogon.blogspot.se
Postat av: natalie

Jag älskar min fula nagel som blivit kapad pga operation

Jag älskar att jag faller helt oförklarigt för helt random killar

Jag älskar att jag blir skitful på bilder när jag är oförberedd

Jag älskar att jag hela tiden måste prata med kompisar om hemligheter jag egentligen borde hålla inne

Jag älskar att mitt hår blir helt uppfluffat och fult när det regnar

Jag älskar min dåliga humor

Jag älskar mina stoora fötter

Jag äskar att jag blir röd om näsan när det är kallt ute

Jag älsklar att jag gör en massa pinsamma saker på fyllan

Jag älskar mina små tuttar!! Yeyy!

2012-06-01 @ 16:45:35
URL: http://mrholdenthespanishguy.tumblr.com/
Postat av: grammy

love this

2012-06-23 @ 15:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0