Öppet svar på kommentar

Hej kära medborgare.
Detta är en kommentar som jag fick på mitt senaste inlägg,
skrivet av signaturen "Bismarck":

"Survival of the fittest! Så har naturen alltid existerat! Den starke bestämmer och kontrollerar.
Det är NATURENS gång. Se på hästar, vissa är rang-höga, andra rang-låga, de rang-höga blir ledarna i flocken och bestämmer! Människan bestämde sig inte en dag för något som du påstår, vi utvecklades med tiden, även våran intelligens. Jag är inte heller nöjd med världen melissa, men det är hög tid nu att du börjar se på saker med lite mer mogna ögon, än det påklistrade tonårs-rebelliska beteende du sänder ut!"


...



Jag vill nu svara på denna kommentar, öppet och alldeles förträffligt offentligt:

Tusen tack för denna inspirerande kommentar. Den var faktiskt så inspirerande
att jag nu helt lagt ner mitt "påklistrade tonårs-rebelliska beteende".
Jag ska aldrig mer kritisera jordens struktur, som den ser ut idag.
När jag tänker efter så är det faktiskt helt okej att vi skövlar regnskogen
och att enstaka har fler pengar än de någonsin kan göra av med,
samtidigt som tusentals dör i svält. Ska bli skönt att ignorera detta faktum.

Och förresten, kärnvapen och folkmord har jag insett är meningslösa att kritisera
efter din lärorika kommentar.
Det är trots allt Darwins teori "Survival of the fittest" som gäller.
Hade helt glömt bort det. Tack för upplysningen!

Förövrigt uppskattar jag att du helt bortsett från satiren i inlägget. Skickligt gjort!
Du verkar väldigt mogen. Hoppas jag kan bli så mogen, en dag.

Mvh
Melissa Linde-Svantesson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0