Kampen för mäns rättigheter


Vid det här laget vet vi alla att feminism är kampen för jämställdhet.
 
Alla tycker inte att vi människor ska vara jämställda.
Alla vill inte erkänna att kvinnor har en lägre position i samhället än män.
Alla vill inte stödja kampen för kvinnors rättigheter i samhället.
Vissa driver en kamp för mäns rättigheter i samhället
(såna som sympatiserar med typ, Pär Ström och Pelle Billing).
Dessa människor är antifeminister, och det har jag FETA problem med.
Det som rynkar min panna ur led är att jag inte riktigt fattar vad de sysslar med.
 
Det största problemet jag har med Kampen För Mäns Rättigheter
är att namnet inte förklarar vad det är.
Det är nämligen Heterosexuella Vita Cis-Mäns Rättigheter som de kämpar för.
Eller egentligen kämpar de inte för någonting alls.
De sätter sig bara i vägen för feminismens kamp för jämställdhet,
som obstinata fyraåringar som vill ha alla legobitar själv.
 
 
Jag har ALDRIG sett Kampen För Mäns Rättigheter
föra en kampanj för homosexuella mäns rättigheter.
Jag har ALDRIG sett en sida av Kampen För Mäns Rättigheter där transmän inkluderas.
Jag har ALDRIG sett dem driva frågan om bättre lön och lika möjlighet till karriär
för män som inte är vita. 
 
Jag har aldrig hört Mansrätts-aktivister säga ifrån
när andra i gruppen använder ordet "bög" som ett skällsord
för att förolämpa andra MÄN och homosexuella MÄN samtidigt.
 
Jag har ALDRIG ALDRIG ALDRIG sett Mansrätts-aktivister stödja manliga våldtäktsoffer,
förutom när det görs för att kritisera, avleda eller ogiltigförklara
en diskussion om kvinnliga våldtäktsoffer.
 
Jag har ALDRIG sett dessa män stödja manliga offer av våld i hemmet,
förutom när det görs för att kritisera, avleda eller ogiltigförklara
en diskussion om kvinnliga offer för våld i hemmet.
 
 
 
 


Mansrätts-aktivister gör således ingenting för någon som behöver något.
De är vita kränkta män som INTE vill kämpa för mäns rättigheter.
De vill enbart kämpa för att behålla sina privilegier
och för att ha kvar sin möjlighet att diskriminera andra.


Om du vill vara en riktig kämpe för mäns rättigheter,
bli en feminist.

Peace out.

 

                                        


Kommentarer
Postat av: Marielle

Bra skrivet!

Svar: tack!
Melissa

2014-01-09 @ 22:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0