om men...ister

 
 
Det finns en ganska stor grupp människor med en väldigt diffus politiskt identitet.
Vi kan kalla dem "men...-ister", eftersom de reserverar alla sina åsikter med ett "men".
De är absoluuut inte är rasister (men...), och de vill ha jämställdhet (men...)
och så vidare.
 
Så vad är de egentligen?
De är ju inte rasister men... de har rasistiska värderingar och åsikter.
De vill ha jämställdhet men... de vill inte att någon ska göra något för att nå dit.
De vill minska klassklyftorna men... de tycker det är rimligt att enstaka tjänar galet mycket pengar
på bekostnaden att väldigt många nästan inte har några pengar alls.
Eller de tycker att det är orättvist men... livet är orättvist och alla metoder till förändring är dåliga.
 
När feminister gör försök att uppnå jämställdhet, då har minsann feminismen gått för långt.
Ändå är typ alla jag någonsin träffat officiellt för jämställdhet. Men... ändå inte.

Jäkla men...-ister. Jag vet inte var jag har er!
Jag vet att vi EGENTLIGEN inte delar åsikter så jag förmodar att ni står på motsatt sida,
fram tills "men...":et är ersatt med ett "så...!", så att det blir
"Jag är inte rasist SÅ jag värderar inte människor efter deras ursprung!"
"Jag är för jämställdhet SÅ jag är feminist och jag står bakom kampen för förbättring!"
 

Bara ett enkelt ordbyte och byte av inställning så kommer det bli härligt och bra.
Typ som detta
 


Guuuu vad franska bulldog-bebisar är söta!!!!
Människobebisen är också helt ok, stark 3:a av 5.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0